FacebookLogo

Wil je op de hoogte blijven van leuke nieuwtjes en foto's van de jongeren?
Bekijk en like ons op Facebook.

Contact gegevens

Dagbesteding

Onder de bezielende leiding van Sofie en een fantastisch team wonen (jong)volwassenen op “nummertje zestien”. Voor de participerende ouders was er bij de start alleen behoefte aan ‘part-time wonen’. Inmiddels is er sprake van full-time bewoning. De groep bestaat nu uit 7 personen. Iedereen heeft een eigen slaapkamer met badkamer en er zijn diverse gemeenschappelijke ruimtes waar bijvoorbeeld televisie gekeken, gesport of geknutseld kan worden. Op maandag, dinsdag en woensdagmiddag is er dagbesteding op de Schonenbergsingel zelf; er wordt dan bijvoorbeeld muziek gemaakt, geknutseld of iets lekkers gebakken. De overige weekdagen gaan de bewoners tot 16 uur naar andere locaties voor dagbesteding, de Lockhorst in Didam (Stichting Zozijn) en M’n Werkenzo in Huissen.metzn3en

Er worden veel gezamenlijke activiteiten gedaan, zowel binnen- als buitenshuis en is er voldoende mogelijkheid voor de bewoners om zelfstandig een hobby uit te voeren.

Wekelijks gaan de bewoners naar dans- of zangles. Op vrije dagen en in de vakantie worden er uitjes georganiseerd en kan er heerlijk gezwommen worden. Regelmatig schuiven broers en zussen aan voor diverse activiteiten en blijven ouders mee eten. Wat de gezelligheid en het familiegevoel uiteraard alleen maar ten goede komt.

Voor donaties

Voor donaties kan je ook een email sturen aan Wooninitiatief de Schonenberg.
Ook kan je een machtingskaart downloaden. Klik dan op onderstaande foto en stuur het aan ons op.

gemaaktdoortimgreetjeenlonne

Lees verder voor meer informatie